купити дешеві авіаквитки

Україна та Європейський Союз підписали угоду про “відкрите небо”!

авіаквитки
Фото Станіслав Ільків / Lowcostavia.com.ua

Україна та ЄС підписали угоду про спільний авіаційний простір!

Україна і Євросоюз підписали угоду про спільний авіаційний простір, відому як договір про “відкрите небо”!

Церемонія підписання відбулася 12 жовтня в рамках саміту Україна-ЄС, що проходить зараз у Києві.

З української сторони угоду підписав прем’єр-міністр Денис Шмигаль, зі сторони ЄС – глава дипломатії Жозеп Боррель та посол Словенії в Україні Томаш Менцин.

“Угода «про відкрите небо» з ЄС безпосередньо наближає українців до доступних авіаперельотів. Така угода — це кінець цінових монополій на авіаційному ринку, це збільшення кількості маршрутів, це новий рівень захисту прав споживачів та нові можливості для розвитку туризму в Україні”, – повідомив прем’єр міністр.

Документ мають ратифікувати усі країни-члени Євросоюзу, проте у міністерстві інфраструктури заявляли, що угода вже діятиме до завершення усіх процедур з ратифікації. Президент Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн також підтвердила після підписання, що угода починає діяти негайно.

Нагадаємо, що нещодавно Ірландський лоукостер Ryanair заявив, що планує розмістити в Україні до 20 літаків та значно розширити польотну програму в Україні після підписання угоди.

На завтра, 13 жовтня, запланована прес-конференція авіакомпанії Wizz Air за участі президента компанії Роберта Кері, на якій угорський лоукостер планує оголосити про масштабне розширення діяльності в Україні.

Натомість українські авіакомпанії вважають, що угода зашкодить вітчизняним перевізникам.

Підпишіться на сторінку Lowcostavia у facebook та канал telegram.me/lowcostavia, щоб отримувати сповіщення про знижки, акції та важливі новини!

Що передбачає угода про “відкрите небо”?

Угода передбачає двоетапну лібералізацію авіасполучення польотів між країнами ЄС і Україною, – роз’яснює видання avianews.com

Під час першого етапу вже зняті всі обмеження для авіакомпаній України і ЄС на польоти між будь-якими містами України і ЄС.

Наприклад, якщо зараз число авіаперевізників і рейсів на маршрутах Київ – Париж і Київ – Амстердам обмежено окремими міжурядовими угодами, то після вступу в силу угоди Wizz Air, Ryanair, Bees Airline або будь-яка інша авіакомпанія з країн ЄС або України зможе вийти на будь-який маршрут, який вона вважатиме перспективним. Єдина умова – потрібно буде отримати дозвіл від аеропорту.

Після того, як Україна інтегрує в своє законодавство всі вимоги ЄС, настане другий етап лібералізації.

Авіакомпанії ЄС зможуть літати між містами України, тобто здійснювати внутрішні рейси. Наприклад, ірландський лоукостер Ryanair зможе літати з Києва до Одеси, а угорська бюджетна авіакомпанія Wizz Air з Харкова до Львова.

Також авіаперевізникам ЄС дозволять здійснювати посадки в аеропортах країн Європейської політики сусідства та Єдиного європейського авіаційного простору під час виконання рейсів між Україною та ЄС.

На практиці це означає можливість появи складних маршрутів, наприклад – Україна – Албанія – Італія.

Під час другого етапу лібералізації українські авіакомпанії зможуть здійснювати без обмежень перельоти між будь-якими аеропортами ЄС за умови, що початкова або кінцева точка маршруту – місто в Україні.

Такі права дозволять, наприклад, українським авіакомпаніям відкрити рейси Київ – Варшава – Париж або Львів – Мілан – Барселона.

Переваги для пасажирів

Угода про відкрите небо між Україною і ЄС дозволить посилити конкуренцію на ринках, на яких до цього часу діють обмеження. Це, наприклад, Франція, Нідерланди або Бельгія.

Посилення конкуренції означає, що авіакомпанії почнуть цінову війну. У короткостроковій перспективі це призведе до здешевлення авіаквитків, проте після того, як з якогось напрямку піде слабкий гравець, решта учасників можуть знову підняти ціни, щоб компенсувати свої попередні витрати.

Один з пунктів угоди – обов’язкова імплементація Україною директиви ЄС 261/2004 про захист прав пасажирів під час затримки і скасування рейсів.

Застосування європейської практики дозволить українським мандрівникам отримувати компенсації від 250 до 600 євро за тривалі затримки рейсів.

Українські авіакомпанії

“От кому може виявитися угода не дуже вигідною, то це українським перевізникам. Адже їм доведеться зіткнутися зі ще більшою конкуренцією”, – каже юрист з авіаційного права Андрій Гук.

Одна з причин у тому, що угода про “відкрите небо” передбачає можливість для європейських авіакомпаній здійснювати внутрішні рейси. У той час, як українські перевізники такого права в Європі не отримають. Літати між різними аеропортами українські авіакомпанії зможуть лише за умови, якщо початок чи кінець маршруту буде в Україні.

“Українські авіакомпанії і так перебувають у дискримінаційних умовах: ми платимо акциз на паливо, ПДВ усередині країни. Додаткова можливість для іноземних компаній обирати без обмежень пункти вильоту з України додасть для українських компаній ще більше несправедливості, оскільки вони таких преференцій для польотів між містами Європи чомусь не отримали”, – заявляв нещодавно гендиректор МАУ Євген Дихне в інтерв’ю сайту mintrans.news.

Довга дорога до “відкритого неба”

Договір про відкрите небо з Європою парафували ще в листопаді 2013 року під час саміту “Східного партнерства” у Вільнюсі. Підписати документ повинні були навесні 2014 року, однак процедура виявилася заблокованою на кілька років через британсько-іспанську суперечку щодо належності Гібралтара.

Розблокувати процес вдалося тільки після виходу Великобританії зі складу ЄС.

Підписання очікувалося 11 лютого 2021 року в Брюсселі, але на початку лютого в офісі президента заявили, що підписання зірвалося.

Оригінал договору зі лінком: Common Aviation Area Agreement between the European Union and its Member States, of the one part, and Ukraine, of the other part

Карта і перелік країн відкритих для українців

Будьте в курсі останніх новин та важливих повідомлень

Підписуйтеся на розсилку та оновлення у соціальних мережах:
facebook.com/lowcostavia
telegram.me/lowcostavia
instagram.com/lowcostavia
twitter.com/lowcostavia